donderdag, december 22, 2005

Consument worstelt met te veel keuzes

LEUSDEN - Of het nu om een zorgverzekering, gsm-abonnement, internetaansluiting of snacks en frisdranken gaat: veel consumenten vinden dat ze te veel keus hebben. Bij die producten vindt minstens de helft het aantal keuzemogelijkheden te groot.
Dat blijkt uit onderzoek van het bureau MarketResponse onder vijfhonderd Nederlanders van achttien jaar en ouder. Vooral bij abonnementen voor mobiele telefoons zien de consumenten door de bomen het bos niet meer: 70 procent vindt het aantal mogelijkheden te groot.
Ook de keuze van een zorgverzekering zorgt voor hoofdbrekens: 44 procent zegt daar moeite mee te hebben. Bij het kiezen van een internetaansluiting zou 42 procent wel hulp willen hebben.
In het algemeen stelt 60 procent het wel op prijs om veel keuze te hebben, maar ziet een bijna even groot percentage vaak door de bomen het bos niet.
(Bron)

Het is ook nooit goed...

Geen opmerkingen: