donderdag, juli 27, 2006

Brief van het UWV. 'Uw WW-uitkering loopt tot 3 september, misschien heeft u daarna recht op een bijstandsuitkering. Wij raden u aan om zo snel mogelijk hiernaar te informeren bij CWI. Neem dan deze brief mee en een geldig identiteitsbewijs."
Nou heb ik genoeg ervaring met instanties om eerst maar eens te bellen. Misschien moet je een afspraak maken.
"Nee hoor, nee, dat kan UWV wel zeggen, maar nee, die brief klopt niet. Wij doen de indicatie voor de sociale dienst. Drie september zegt u? Als u dan eind augustus belt kunt u een afspraak maken."
Dus ik leg uit: de WW-aanvraag startte in januari, ik kwam in maart in de WW en kreeg uiteindelijk eind mei m'n eerste voorschot. Zoiets kan ik me niet nog eens veroorloven, als het zolang duurt sta ik simpelweg op straat. Man, duidelijk narrig: "Wij zijn het UWV niet, wij zijn best snel [best snel... Hm...] en als het langer duurt is de sociale dienst best ruimhartig met voorschotten."

Dus. Ik krijg een brief dat ik met die brief onaangekondigd zsm naar het CWI moet, maar het blijkt dat ik daar pas na afspraak terecht kan, en dat ik die afspraak pas kan maken als mijn uitkering al bijna afgelopen is.
Ze werken lekker samen hè? En hoera dat ik eigenwijs genoeg ben om niet direct naar het CWI te gaan...

Geen opmerkingen: