zaterdag, december 23, 2006

Ganzenlever van Bijenkorf naar de armen

AMSTERDAM - De minder bedeelden in de samenleving profiteren van de actie van Wakker Dier tegen ganzenlever in de Bijenkorf. Leverancier Ashkan Mossafaian van The House of Caviar and Fine Foods heeft zijn niet-verkochte voorraad aan de Voedselbank geschonken.
Dat heeft hij zaterdag bekendgemaakt. Het warenhuis besloot deze week de delicatesse niet meer in de schappen te leggen, ondanks de grote vraag in deze feestmaand. Een brief van Wakker Dier wees de Bijenkorf erop dat ganzen en eenden onder dwang worden gevoederd, waarna het warenhuis de ban uitsprak.
Mossafaian, die delicatessenshops heeft in de Bijenkorf in Den Haag en Rotterdam, blijft hierdoor met een fikse voorraad zitten.
"Ik ben de enige importeur van vriendelijk geproduceerde ganzenlever in Nederland", stelt hij. "De ganzenlever komt van Hongaarse boeren, die ambachtelijk werken en lijkt in niets op het industrieel product waarover Wakker Dier het heeft." Desondanks haalt hij de delicatesse uit de schappen "uit respect voor het besluit van de Bijenkorf".
Het leek Mossafaian een mooie kerstgedachte de ganzenlever te schenken aan de Voedselbank. "Zo kunnen de meest arme mensen dit luxeproduct een keer proeven."
(Bron)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja we gingen ook al Halal vlees daluk krijgen van het offerfeest,
Ik vreet godomme nog liever euroshopperbrood.

Ambachtelijk, duwen ze daar het vreten nog wel handmatig in die amre beesten?

Hippo zei

Ik zie toch wel verschil tussen halal vlees en ganzenlever.
En ik vraag me af: zou er nu ook meer biovlees verkocht zijn?

Anoniem zei

Who cares? Ik niet, ik hoop dat ze van welk vlees dan ook een hartaanval krijgen.

Hippo zei

Lekker subtiel ja.