zaterdag, april 14, 2007

Langs de uitlopers van het station, een paar meter van de spoorlijn af: een heel bosje paardenstaarten (Equisetum). Lastig op de foto te krijgen. Daar lig je dan half in de berm te hannesen. Ik was een tijdje bezig en het lukte me niet goed. Er kwam regelmatig verkeer langs, en blijkbaar maakte iemand zich zorgen, want even later kwam er een motoragent die stopte en vroeg wat ik daar deed.
Zou de gemiddelde treinspringer eerst nog foto's liggen maken in de berm?
Dit is de minst slechte paardenstaartfoto:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha, en die motoragent 's avonds thuis vertellen: "Ik had vandaag een gek mens, die wilde die rare stengels plukken. Benieuwd wat ze daarmee van plan was".
Ik had die dingen trouwens nog nooit gezien. Beter opletten dus.

Anoniem zei

Deze zijn vrij klein, straks zijn ze uitgebloeid en dan zie je de plant zelf: http://www.naturesongs.com/vvplants/horsetail1.jpg

Anoniem zei

Nog een mooie:
http://www.rolv.no/images/planteleksikon/E/equisetum_arvense.jpg