vrijdag, mei 09, 2008

Aan het begin van de avond van binnen naar buiten, de warmte in, 26 graden. Dat was comfortabel vergeleken bij de smoortemperatuur die er in de bus heerste - dat systeem van geen ramen maar wel ventilatie werkt niet goed.
Gek genoeg zaten veel types die de stad ingingen, te zeuren over 'al die mensen in de stad'. Sja, mooi weer, de terrassen zaten vol, de parken zaten vol, niks mis mee leek me.
Op naar het theater voor een voorstelling van ruim 2,5 uur zonder pauze - als je dan toch weer es gaat, maar gelijk goed beginnen.
Ik werd maar op één moment afgeleid: toen ik buiten merels hoorde zingen en me afvroeg wat men buiten van de voorstelling hoorde, want die had flink méér volume dan een merelkoor.
Verder vond ik het einde wat abrupt, maar een echt einde was er eigenlijk ook niet te verwachten. Ik was duidelijk niet de enige die ietwat verrast werd toen de lichten ineens uitgingen, maar ik was duidelijk ook niet de enige die het erg naar de zin gehad had.
En hoewel de zaal maar halfvol zat (vakantie en mooi weer) werd het er behoorlijk warm en was het daarna heerlijk fris buiten, slechts 20 graden. Waar iedereen druk vergelijkingen begon te trekken tussen de voorstelling en het eigen leven en vaststelde dat alles wel erg herkenbaar was maar lang niet zo erg, haha, nee hoor, gelukkig niet.
(De voorstelling is tot en met 31 mei, woensdag tot en met zondag.)

Geen opmerkingen: