maandag, december 29, 2008

Engelse amateur vestigt rodekaartrecord

LONDEN - Een Engelse amateurvoetballer heeft dit weekeinde ongewild een wereldrecord neergezet. De spits van Chippenham Town kreeg drie seconden na het beginsignaal al een rode kaart omdat hij uithaalde naar een tegenstander.
Onterecht vond de 21-jarige Pratt, die ook niet blij was met zijn record. "Ik vond het wel een erg zware straf van de scheidsrechter, maar als hij vond dat het rood was, moet ik me daar wel bij neerleggen", zei Pratt, loodgieter van beroep, in de Engelse media.
"Het wereldrecord zegt me niets; het is niet iets waar ik trots op ben", aldus de voetballer, die door zijn club als "een zachtaardige man" en "een aardige kerel" werd omschreven.
Het oude record stond op naam van Bologna-sterspeler Giuseppe Lorenzo, die in 1990 na tien seconden zijn tegenstander tegen de grond werkte in een wedstrijd in de Serie A.
(Bron)

Geen opmerkingen: