donderdag, augustus 27, 2009

Nivea door reclamewaakhond op de vingers getikt

AMSTERDAM - De Engelse reclamecodecommissie ASA heeft cosmeticamerk Nivea op de vingers getikt over de valse belofte van een stevigere huid bij gebruik van DNAge Cell Renewal Day Cream. Dat meldt Cosmetics Business donderdag.
Nivea belooft een zichtbaar strakkere huid, maar is volgens de ASA vergeten erbij te vertellen dat dit effect maar tijdelijk en bovendien niet met het blote oog zichtbaar is.
Bovendien stond in de advertentie dat 126 vrouwen de claim ondersteunden. Moederbedrijf Beiersdorf kon geen documentatie overleggen waaruit zou blijken dat de verstevigende werking blijvend is.
Bovendien bood het excuses aan omdat maar 70 procent van de testgroep het eens was met de claim.
Beiersdorf heeft aangeboden de advertentie aan te passen. ASA gaat hiermee akkoord en benadrukt dat de advertentie in de huidige vorm niet meer getoond mag worden.
(Bron)

Geen opmerkingen: