dinsdag, december 01, 2009

Bejaarde man strandt zeshonderd kilometer van startpunt

AMSTERDAM – Een 81-jarige Australische man is met zijn auto 600 kilometer van huis geraakt, nadat hij de weg kwijtraakte op zoek naar een plek waar hij een krant zou kunnen kopen.
De Australische Eric Steward vertelde de politie dat hij niet kon stoppen ‘omdat hij het leuk vond te rijden’, zo meldt de BCC vrijdag.
Hij was op bezoek bij vrienden in het landelijke plaatsje Yass, ten zuiden van Sydney. Toen hij op maandagmorgen er op uit ging voor een krant, miste hij een afslag op de snelweg en besloot acht uur later de politie in Victoria om hulp te vragen.
“Ik wist niet meer waar ik heen ging, maar ik dacht met een beetje geluk uiteindelijk mijn vrouw weer terug te vinden”, zo laat hij aan de BBC weten.
Zijn vrouw was erg bezorgd over haar licht dementerende man, nadat ze hem sprak over de mobiele telefoon. “Zie je verkeersborden om je heen, vroeg ik. Hij zei, uh, Westgate Bridge.”
Steward was niet onder de indruk van alle aandacht die hij vervolgens kreeg. “Het is gewoon erg grappig, toch?”
(Bron)

Geen opmerkingen: