dinsdag, december 22, 2009

Idiote katten. Ze moeten en zullen naar buiten, vooral Tom. Dan vriest het niet meer maar ligt er nog wel sneeuw, ik doe het raam open en Tijger springt óver Tom heen naar buiten, Tom parkeert zichzelf in de kattenkier en gaat er weer eens diep over nadenken.
Uiteindelijk besloot ik het raam maar even open te laten. Tom is wel even buiten geweest, maar lag al heel snel weer op bed te slapen, Tijger ragde naar buiten naar binnen naar buiten naar binnen.
De weg hiervoor is aan de fietsers te zien nog steeds slecht begaanbaar, hoewel waarschijnlijk beter dan maandag toen ik probeerde naar de huisarts te gaan en wel 20 meter door de sneeuw kloste voor ik het letterlijk kotsend van uitputting opgaf. (De huisarts kwam dapper naar mij toe, en nu zit ik weer braaf aan een Prednison-antibioticacombikuur tegen bronchitis.)
Wat me wel opvalt: het is licht (die sneeuw reflecteert nogal), dus geen donkere dagen voor kerst (en we hebben de kortste dag al gehad). En: vandaag hoorde ik voor het eerst weer meer vogelgeluiden dan alleen de merelalarmroepjes en overtrekkende ganzen. Ik hoorde mussen en mezen. Het wordt lente ;p

Geen opmerkingen: