zondag, december 20, 2009

Nu is het boven nul. Het sneeuwt niet meer. Tom wil al een dag lang naar buiten. Doe ik het raam open, spurt Tijger de tuin in, Tom zet drie stapjes op de besneeuwde vensterbank en gaat het eens goed overdenken. Na een minuutje springt ie de sneeuw in, racet naar zijn struikjes en ik denk: die gaat z'n rondje doen.
Dus ik ga rustig zitten. Daar gaat wel wat tijd overheen omdat ik me nu beweeg als een omaatje van 80 met alle mogelijke kwalen, maar toch.
Ik zit, en er wordt hysterisch aan het raam gekrabd. Tom weer naar binnen, en Tijger kwam toen ik riep (die zit alleen onder de conifeer te kijken, dus ach).
Vanmiddag viel er na een flinke laag sneeuw ineens ijsregen, waarna de sneeuw het weer overnam. Echt een topcombinatie.
Ga niet met de auto op pad, ga niet met de trein op pad... Ik denk dat veel kerstvakanties misschien wat eerder gaan beginnen. Want die treinen die nu niet rijden, komen dus ook niet op hun vertrekpunt voor morgen aan.

Geen opmerkingen: