woensdag, mei 12, 2010

'Zeker 100.000 Nederlanders te lui om te werken'

AMSTERDAM – Volgens Rita Verdonk zijn zeker 100.000 mensen in Nederland te lui om te werken.
Deze mensen nemen genoegen met een bijstandsuitkering, tot irritatie van de lijsttrekker van Trots op Nederland. Dit zegt zij in een interview met NU.nl.
Volgens haar raken werkenden gefrustreerd door het feit dat zij 40 procent van hun inkomen moeten afdragen, terwijl anderen weigeren te werken.
De werkweigeraars zijn volgens Verdonk "altijd de bruinste die er bij lopen. Zitten lekker in de zon van het geld dat ze zo krijgen."
"Het moet normaal worden dat je moet werken voor je geld", stelt ze. Trots op Nederland wil af van de bijstand als vangnet en mensen dwingen werk te accepteren.
(Bron)

Ik ken wel politici die vaker niet dan wel komen opdagen voor debatten, ook als het over onderwerpen gaat waar ze zelf veel belang aan hechten. beste voorbeeld: ene Rita Verdonk.
En ja, ik zit in de bijstand. En ik houd me aanbevolen voor een baan, dus Rita kan reageren in de commentaren en dan zal ik contact opnemen.

2 opmerkingen:

Liesan zei

Ik heb in mijn hele bestaan nog niet één mens ontmoet die daadwerkelijk te lui was om te werken.
En ik heb toch echt jaren lang opgetrokken met mensen die om diverse redenen voor lange of kortere tijd in de bijstand zaten...

Hippo zei

Ja, maar Rita zegt wel vaker subtiele, doordachte dingen...