dinsdag, juni 29, 2010

Man leegt spaarpot om huisuitzetting buren te voorkomen

DORDRECHT - Een vrijgevige Dordtenaar heeft gisteren een menselijk drama voorkomen door de huurachterstand weg te werken van zijn buren. De man lapte 6200 euro bij om het gezin te redden en dakloosheid te voorkomen.
Een paar uur voor wooncorporatie Trivire overging tot huisuitzetting van Ronald Stehouwer (56 jaar) en diens 17-jarige dochter, veranderde buurman Arie Heijndijk in hun reddende engel.
Heijndijk leeft al jaren van een uitkering, maar hij kon het leed niet aanzien. Hij lapte van zijn spaargeld 6200 euro bij om de huurachterstand weg te werken. De uitzetting werd om afgeblazen en Trivire kon de deurwaarder terugroepen.
"Terugbetalen heeft geen prioriteit,"zei de gulle gever er nog troostend bij. "Ik doe dit omdat ik de hardheid van Nederland niet kan begrijpen. Ik verwonder me dat huisuitzettingen mogelijk zijn in een verzorgingsstaat.''
Heijndijk leeft al twintig jaar een sober leven. Boodschappen doet hij nauwelijks en in zijn tweekamerflat slaapt hij op de grond op een eenpersoonsmatras. Maandelijks kan hij daardoor van zijn minimuminkomen een paar honderd euro sparen.
,,Nu staat het geld op de bank en heeft niemand er wat aan. Stehouwer en zijn dochter zijn voor mij fijne buren.''
De verbouwereerde Ronald Stehouwer kan het gebaar nauwelijks geloven. ,,Wonderen bestaan,'' zegt hij geƫmotioneerd. ,,Na alle stress voel ik me eigenlijk down. Ik kan het amper verwerken.''
(Bron)

Geen opmerkingen: