woensdag, januari 16, 2002

Lees ik bij Puck iets over een heftige discussie. Meestal is het interessant als veel mensen zich ermee bemoeien - anders was het al doodgebloed. Dus maar eens gaan kijken.
O jee! Er is een weblogpolitie opgestaan!
Ik mag niet vast niet meer loggen, want:
- ik ben een vrouw
- ik vind wel eens een link ergens anders (kan ook niet anders, want het woord 'link' impliceert toch al dat iemand anders 'm al gevonden heeft? Misschien moeten we voortaan bij een linkchecker even kijken hoevaak er al naar gelinkt is, een score van 2 of hoger leidt automatisch tot een verbod van het vermelden van de betreffende pagina)
- ik log niet alles, maar alleen wat mij uitkomt
- ik ben zo'n loser die van Blogger gebruik maakt
- ik ben een beetje anoniem, en een reactiemogelijkheid is er niet echt meer sinds al die re-tooltjes doodgingen. Via het gastenboek, dat zou kunnen, en als ik echt iets kwijt wilde en dat was de enige mogelijkheid, zou ik dat ook doen. Maar vooruit, als u iets kwijt wilt, mag u dat mailen - en als u wel eens in het gastenboek heeft gekeken, weet u vast ook hoe ik heet. En toch zegt dat minder over mij dan wat er verder hier te lezen is.
- elrado zegt ook (waarschuwing: dit is zomaar geknipt door mij, ik heb het niet zelf bedacht!!):
"lifelogs zijn (op enkele uitzonderingen na) fake zij geven niet weer wat iemand denkt, zij geven weer wat iemand kwijt wilt. Zowel U als ik weten dat daar een groot verschil tussen kan zitten."
Maar volgens mij is alles gekleurd. Of heeft elrado de wijsheid in pacht? Is elrado misschien god, of het opperwezen? (Vooropgesteld dat we daar in geloven.)

Het lijkt een soort mix van de weblog-/lifelogdiscussie, de man-/vrouwideëen, en de eeuwige vraag: 'wat is waarheid?'.

Nu ja, ik zal ook wel zo'n onorigineel gleufdier zijn dat verboden zou moeten worden.
En toch ga ik lekker door.
Mijn criterium is namelijk of ik er zin in heb, en of er een aantal mensen zijn die mijn geschrijf willen lezen.
Volgens mij het net groot genoeg om naast het ego van elrado ook nog een Hippo te huisvesten ;-)

Geen opmerkingen: