vrijdag, januari 18, 2002

Punt één is afgehandeld: de kerstboom is ontmanteld.
Kale plek op tafel waar mijn (bonsai-type) boom stond. Bijna geen naalden op tafel. Waar heb ik nou die doosjes gelaten waar de ballen in zaten? Het is slim om de boel bij elkaar te laten: lichtjes, ballen, piekje, dat kitschvogeltje en het kerkje-net-als-vroeger-thuis (waar steeds glittertjes af vallen). Op zoek naar een doos waar alles in kan. Voornemen: heel groot 'kerstspul' op de zijkant schrijven, anders ben ik 'm over 11 maanden weer hopeloos kwijt.
Meest directe kerstboomgerelateerde probleem is nu: hoe zet ik 'm buiten? De tuindeur zit in de slaapkamer - maar ik kan niet bij die deur omdat daar dozen voor staan. En een grasmaaier, een spa, een bureau, en nog meer dozen.
Dus moet ik met boom buitenom. Wil ik door mijn buren gezien worden terwijl ik in de derde week van januari een kerstboom via de voordeur naar de achtertuin breng?
Ze denken toch al dat ik raar ben. Nou ja, dan maakt zo'n kerstboom ook niet meer uit. Morgen wat potgrond halen en boompje ingraven.

Geen opmerkingen: