zondag, april 21, 2002

De tweede lichting eendjes doet het beter dan lichting één.
Vandaag ook ganzen gezien: vier volwassen exemplaren met daar tussenin een stuk of zeven kleintjes.
Ik leef altijd helemaal op als er van alles gaat bloeien, dus ik zit goed nu hier in de buurt: judaspenning, fluitenkruid, vossenstaart, zandzegge, hier en daar nog dotters en narcissen, veldkers, esdoorn, appel, look-zonder-look, gulden boterbloem, veldbies, witte dovenetel, ijle dravik, veldzuring, gewone boterbloem, lelietjes-der-dalen... Het viel me ook op dat de beuken al ver waren uitgelopen.
Dan word ik héél hebberig. Ik heb nog een paar uitgelopen uien die ik ook maar eens ga planten, de bloemen trekken veel insekten aan. Morgen op pad naar het tuincentrum om te kijken of ik meer leuks kan vinden.

Gulden boterbloem

Geen opmerkingen: