dinsdag, april 09, 2002

Het verhaal van Merel brengt weer herinneringen boven:
Ik ben drie van de vier verstandskiezen kwijt. ( U vermoedde al zoiets.) Ik vond het trekken niet eens zo heel erg. De eerste keer werden de rechterkiezen getrokken en voelde ik me een dag niet zo heel top. De tweede keer ging de linksbovenkies eruit. Die kreeg ik mee: een gewone kies met een gat en een lange wortel, waarvan een klein stukje in mijn kaak achterbleef, maar dat zou waarschijnlijk geen problemen geven - heeft het ook niet gedaan. Ik had een extra verdoving gehad omdat ik nogal door de grond ging toen de tandarts aan zijn werk begon, en ik heb eigenlijk de hele dag gewacht tot die uitgewerkt zou zijn en het nazeuren zou beginnen. Maar dat begon niet. Bovenkiezen trekken schijnt wel veel makkelijker te zijn dan onderkiezen. Dat belooft wat, want die onderkies moet er nog uit - er zit een gat in. Hij is door het wegvallen van de tegendruk van de bovenkies al wel flink omhoog gekomen, en hij zit keurig recht - dus dat scheelt.
Ik vind de pijn (met verdoving) meevallen. Maar dat geruk aan je kaak, en vooral dat geknerp IN je hoofd :-((( Dat geluid zouden ze ook moeten kunnen verdoven, want volgens mij doet het meer pijn naarmate je meer hoort.
Ik hoef pas eind van het jaar weer naar de tandarts.

Geen opmerkingen: