zaterdag, april 20, 2002

Ik heb een telefoon in de huiskamer en een in de slaapkamer. Want in de slaapkamer hoor ik die andere telefoon niet. De slaapkamertelefoon is een oud draaitoestel, dat regelmatig hapert. Als vriendje dan belt, hoort ie niets, en ik ook niet. U ziet het scenario voor u: vriendje belt, geen gehoor, vriendje paniekt en springt op de fiets. Komt vervolgens hier binnen stormen en begint te mopperen, terwijl ik mijn best doe wakker te worden en te begrijpen wat er aan de hand is. Vóór ik ga slapen, luister ik altijd even of ik een kiestoon heb - dan maakt de telefoon contact en kan ik gebeld worden. Vanochtend belde ik vriendje om te melden dat ik een stuip had gehad en verder zou gaan slapen. Om drie uur stond hij voor de deur, om vier uur kocht ik een nieuwe telefoon ;-)
Het is het simpelste en goedkoopste model. Het zou kunnen dat het probleem niet in de telefoon zat, maar in de haspel van het verlengsnoer, maar daar komen we dan snel genoeg achter.
Opvallend: de gebruiksaanwijzing.
"Opgebeld worden:
Indien de bel gaat kunt u simpelweg de hoorn opnemen."
Goh... de techniek schrijdt voort. Bij mijn oude telefoon ging dat heel anders...

Geen opmerkingen: