maandag, juli 01, 2002

Naar sommige programma's moet ik eigenlijk gewoon niet kijken: Een gevaar op de weg. Twee zussen in de auto, te hard rijdend, zonder gordel, en dan de onsterfelijke discussie over een medeweggebruiker: 'Zeker een wijf.' "Nee, het is een kerel.' "Nou, dan rijdt ie als een wijf.' Ik vraag me dan onwillekeurig af wat de dames zouden zeggen als iemand zei dat _zij_ als een wijf rijden?
Ook nog leuke beelden van een meneer die (met vriendin naast hem, beiden zonder gordel) met een noodgang een rotonde links neemt, in één keer rechtdoor.
Ik zeik misschien wel erg over die gordels, want als dit soort mensen zich te pletter rijdt noem ik dat natuurlijke selectie, maar ja, ik heb zelf ooit een ongeluk gehad in een bedrijfswagen (waar toen nog geen gordel in aanwezig hoefde te zijn), en ik ben uit de auto geslingerd bij een aanrijding met een vaart van misschien wel 40 kilometer per uur. Ik wéét hoe hard dat aankomt. Je wilt het _niet_ meemaken. Gelukkig had ik niet zoals eerst gedacht mijn rug beschadigd, en had ik niet zoals eerst gedacht ernstig hoofdletsel. Alleen maar mijn arm verbrijzeld, overal heftig gekneusd, en sinds die tijd ook wat last van mijn been en een spraakstoornis bij moeheid (niet op woorden kunnen komen, of zonder het zelf door te hebben een ander woord gebruiken zodat je gesprekspartner absoluut niet begrijpt waar je het over hebt, en jij het onbegrip bij de ander niet snapt want je hoort de fout zelf niet).
Maar ja, zij die zonder zonde zijn... Hoe zat het ook al weer met roken?

Geen opmerkingen: