donderdag, juli 04, 2002

Weten zij iets dat ik niet weet? Kreeg voor de derde keer (!) in korte tijd een aanbod voor een begrafenisverzekering van mijn ziekenfonds. Terwijl ik twee jaar terug uit balorigheid een formulier heb opgestuurd voor een gratis minimale verzekering, lopend tot 2005. Als ik voor die tijd doodga, zijn de basisdingen gedekt. Ik heb ook al heel lang een codicil waarin ik heb vastgelegd wat er met mijn spullen moet gebeuren (geld etc. kun je niet via een codicil regelen, andere roerende goederen wel). Ik heb ook al sinds dat kon een kaartje met wat er na mijn overlijden met mijn organen mag gebeuren. Van mij mogen ze alles er uit halen wat nog bruikbaar is, maar ik heb mijn vriendje aangewezen als beslisser - en hij is panisch dat iemand schijndood kan zijn en dan echt overlijdt omdat alle organen verwijderd worden. Dus als hij het voor het zeggen heeft, mogen ze van alles wat je dubbel hebt, één exemplaar. Dat is dus 1 long, 1 nier, 1 oog.
Nu maar hopen dat we voorlopig nog geen beslissingen van dien aard hoeven te nemen.

Geen opmerkingen: