zaterdag, augustus 03, 2002

Mandeligheid, kent u die uitdrukking, dames en heren?
Nadat ik de voordeur had dichtgegooid en buurvrouw kwaad naar huis gestampt was, heb ik het voor de zekerheid nog maar even opgezocht. En ja: we hebben een mandelige schutting. Omdat zij de erfscheiding OP de erfgrens heeft gezet, is ie ook van mij. En had ze me mee kunnen laten betalen aan de kosten. Buuv kwam melden dat ik een touwtje aan haar schutting had gebonden. Dat klopt, dat zit er al een jaar, om de roos een beetje binnen de perken te houden. Maar buurvrouw vindt dat volkomen niet goed, het is háár schutting, het is geen gezicht, en de touwtjes moeten deze week nog weg anders knipt ze ze zelf door. En dat ik het niet moest wagen om gaatjes in haar schutting te boren (later bedacht ik dat ze natuurlijk bang is dat ik de roos dan op een wat steviger manier aan de schutting vastzet). Ik heb haar uitgelegd dat ik die roos ergens aan vast moest maken, dat ik zelf bezig ben met een schutting maar daar nog niet aan toegekomen ben. Dat het doorknippen van die touwtjes ertoe zal leiden tot roos omkukelt en dat ik 'm dan helemaal weghaal, als in uitgraven, als in 'dan moet ik dus een groot gat graven naast de schutting, en ik weet niet wat daar de consequenties van zijn'. Ik heb haar uitgelegd dat de schutting juridisch van ons is en niet van haar. Dat dat ook inhoudt dat ik mijn kant pimpelpaars zou mogen verven. Dat ze hem niet weg mag halen zonder mijn toestemming - wat ze beslist niet zal doen want dan kijkt ze tegen mijn tuin aan.
Hoe dan ook, buuv werd steeds kwader naarmate ik haar de juridische ins en outs uitlegde. Ze heeft me gemeld dat ze de touwtjes gaat doorknippen, en dat ze dat wel eerst aan de wbv zal melden. ?? Ja, als ze ze doorknipt, is mijn roos direct weer een puinzooi, en gaat de wbv weer klagen.
Ik merk het wel, als ze haar dreigement uitvoert, verzin ik wel een andere manier om de roos vast te zetten. Met of zonder gaatjes in 'haar' schutting.
Op de een of andere manier lijkt dit een dwarse dag te worden.

Geen opmerkingen: