maandag, september 23, 2002

Aiaiai... Ik ging er werken toen het net begonnen was, heb er ontzettend veel plezier gehad. Met leuke collega's. Met bizarre bellers, want het was een gratis nummer: "Hebbu die uitzending gezien over penisverlenging? Nou, ik heb ook een probleem... Hij is te lang." En dan alsof je gek was gewoon een privékliniek opzoeken en meneer keurig het telefoonnummer geven :-)
Dat jongetje dat belde en hard "Kakpoeppies" riep en teleurgesteld was dat je daar niet van schrok, en toen heel wijs zei: "Maar jij bent al groot hè? Nou, kakpoeppiesdaahaaag!"
Maar ook met het opzoeken van vragen die niet vanuit de database beantwoord konden worden (hotels in rare gebouwen als vuurtorens; skeltergroothandels; antieke bouwmaterialen - allemaal net in opkomst toen). Mensen trainen in het opzoeken van de antwoorden op die vragen. Vergaderen met de OR. Teamleideropleiding. Nachtdienst tijdens oud-en-nieuw, met steeds dronkener mensen die alleen maar even belden om gelukkig nieuwjaar te wensen.
En het vertrek - ik zag het niet meer zitten, de rek was er uit. De meesten hielden het zeven maanden vol, ik werkte er geloof ik bijna drie jaar.
Dat opstartgevoel, met z'n allen keihard werken, mis ik nog steeds. Het was het enige bedrijf waar ik een uur na terugkomst van mijn vakantie weer aan het werk was, en met liefde.

Geen opmerkingen: