maandag, september 23, 2002

De KPN stuurt me op 7 september een telefoonrekening, met als gebruikelijk daarop de abonnementskosten voor september-oktober.
Ze schrijven dat pas de 19e september af.
Vandaag (op maandag?) krijg ik een brief dat bij de eerstvolgende rekening het abonnementsgeld vooruit betaald moet worden. Wat ik dus al deed, in ieder geval deels.
Het informatienummer gebeld, 10 eurocent per minuut. toets 1, toets2, toets vrolijk door, uiteindelijk: "Bij andere vragen of vragen over de vooruitbetaling, toets 5". Okee, ik toets 5. "Uw keuze is niet juist ontvangen." Toets 5. "Uw keuze is niet juist ontvangen."
Zucht.
Eens goed gezocht op de rekening, en inderdaad: daar stond het gratis nummer van de klantenservice (0800-0404). Heel snel iemand aan de lijn (heel goed), probleem uitgelegd. Ja, alle rekeningen moeten voortaan vooruitbetaald worden, dus ook die rekeningen die pas na 9 dagen komen. Dus mijn volgende rekening zou het abonnementsgeld van november en december moeten bevatten, en daar komt januari bij. Dus op 17 oktober betaal ik mijn abonnement tot en met 31 januari.
Ik begrijp niet zo goed wat het voordeel is, behalve dat je een enorme bulk post en overschrijvingen en incasso-opdrachten op dezelfde dag de deur uit moet doen. Dat lijkt mij helemaal geen voordeel, maar dat zal aan mij liggen.
(Mijn wbv int de huur ook strikt op de 1e van de maand, en bij zondagen een dag later. Ben benieuwd wanneer ze op het idee komen dat driemaandelijks betalen veel eenvoudiger is.)

Geen opmerkingen: