vrijdag, oktober 04, 2002

Ik haat kleding kopen. Postorderbedrijven leven van mensen zoals ik. Je zoekt iets uit, geeft dat door, en een paar dagen later kun je in je iegen huis rustig passen. Als je vaker iets besteld hebt, weet je ook welke maat je bij welk bedrijf hebt. Dat kan fors schelen per bedrijf.
Jas besteld, in mijn standaardmaat bij dat bedrijf. Ook binnen die standaardmaat kan het wat variëren - soms is iets wat strak, soms aan de ruime kant. Voor de meeste kledingstukken is het niet erg als het een beetje ruim valt. Voor een jas ook niet. Maar de jas die ik net paste, gaat terug. Ik voelde me als een klein meisje dat de jas van haar moeder paste: ik verzoop. Hij is minimaal een maat te groot. Zelfs met een dikke trui eronder.
Het is heel lang geleden dat ik mijn maat naar beneden moest bijstellen.

Geen opmerkingen: