dinsdag, november 26, 2002

Vrije dag en aan het stuiteren: ik zou van alles moeten doen. Naast het feit dat ik altijd 'opruimen' bovenaan het lijstje heb staan, merkte ik bij het naar buiten gaan dat dat nu echt wat urgent wordt. Er zou ergens dit jaar Gewerkt gaan worden: nieuwe ketel, nieuwe kraantjes op de CV, dus: ruimte maken!
Een tijdsaanduiding wenste men niet te geven, tenminste: niet nader dan 'tussen oktober 2002 en november 2003'.
Het gaat om vier flatjes, degene waar ik in woon is de tweede of derde, ligt eraan waar je begint te tellen.
Logischerwijze zijn ze dus in deze flat begonnen. (Ik weet het, zo logisch lijkt dat niet, maar u kent mijn woningbouwvereniging niet.)
Ze zijn bezig op vier hoog. En ze hebben goede manieren: voor ze boilers en expansievaten naar beneden flikkeren, kijken ze of er niemand aankomt. Ze vergeten alleen dat die plek waar ze hun spullen hebben opgestapeld, ook een uitgang is. Dat er dus iemand ineens kan opduiken, die zij niet gezien hebben, en die geen mogelijkheid heeft om te weten wat er letterlijk boven zijn/haar hoofd hangt. En te oordelen naar het geluid dat de neerstortende ijzerwaren geven, lijkt het me niet zo aantrekkelijk om zo'n onderdeel te moeten wegkoppen.
Ik vraag me nu af hoe het verder gaat. Het meest voor de hand liggende is dat ze langzaam afzakken, en over een week of twee hier aankomen. Dat houdt in dat ik als de duvel de gangkast moet leeghalen en alle rotzooi in de slaapkamer elders kwijt moet. Maar: ik wil er bij zijn als ze gaan klooien, dus ik ben benieuwd. Waarschijnlijk ben ik er niet als ze komen - en nee, het helpt niet dat ze al om half acht beginnen. Als ik een vroege dienst heb, ben ik er niet; als ik een late dienst heb, trek ik de deurbelstekker eruit. Moeten ze maar een afspraak maken - ik weet tot eind volgend jaar wat mijn rooster is, dus dat moet te regelen zijn. 20 december kan ik. En in maart en in april op twee dagen. Want ik verdom het om een vrije dag op te offeren om hier toe te kijken hoe en wat als ik maar één vrije dag heb. Als ik een paar vrije dagen heb, is dat prima - zolang het niet ná een late dienst en/of vóór een vroege is. Wat de mogelijkheden drastisch beperkt.
Maar ach, misschien doen ze wel eerst alle bovenste verdiepingen en duurt het nog maanden voor ze hier komen.

Geen opmerkingen: