dinsdag, maart 11, 2003

Nog een raadsel: kattenvoer. Ik zag een Sheba-reclame voor nieuwe brokjes. Onder andere met konijn en worteltjes (deze combinatie zet aan tot fantaseren: bos wortels ergens neerleggen, als er een konijn op afkomt, het geheel in een net vangen en vermalen tot grondstof voor brokjes?), maar ook: eend en Thaise rijst en: kalkoen en fijne boontjes. Ik geef toe dat ik katten heb die (gelukkig) op voergebied niet-verwend zijn opgegroeid, ze eten wat de pot schaft, zolang ik de brokjes maar regelmatig afwissel. Maar zou het een kat uitmaken of in zijn droge brokjes gewone rijst of Thaise rijst zit? Gewone boontjes of fijne boontjes?
Het lijkt me vooral op de baas gericht. En waarom dan niet direct kattenvoer met kaviaar en champagne? Kun je lekker duur maken als fabrikant, terwijl er niet veel echte kaviaar in hoeft. Tenslotte zit er in de brokjes met rundvlees meestal ook maar 4% rundvlees.
Maar ik ben een omgekeerde snob: mijn katten eten gewoon AH-huismerk.

Geen opmerkingen: