maandag, maart 10, 2003

Weer eens een taart gemaakt, onder grote belangstelling van de katten. Ik vrees dat ie, als vaak bij mij, in de categorie 'lekker, maar op het plaatje zag ie er heel anders uit' gaat vallen. Ik weet ook eigenlijk wel dat ik geen gebak moet maken met van dat deeg dat koel moet blijven. Daar krijg ik altijd ruzie mee, hoeveel bloem ik ook gebruik, het plakt aan alles vast, dus uiteindelijk sta je dat deeg dat braaf een half uur in de koelkast stond om goed koud te worden, met je vingers uit te drukken op de bodem van de vorm. Maar ja, daarna gaat er een behoorlijk hete mix van caramel, room en walnoten op, dus hoe essentieel is de temperatuur van dat deeg eigenlijk?
Tweede en groter probleem is hoe je de bovenste laag deeg er op krijgt. Het ziet er nu uit als een soort patchwork. Er moest ook nog ei op, dus ik heb met eivingers de bovenste laag deeg - inmiddels ook lekker warm door die vulling - uitgeduwd tot iets wat een beetje op een laag lijkt.
Over drie kwartier weet ik meer...
(Categorie: wereldproblemen, ik geef het onmiddellijk toe.)

Geen opmerkingen: