vrijdag, maart 14, 2003

TT 371

Britse vrouwen die een man zoeken via contactadvertenties zijn maar in één ding geïnteresseerd: geld. Dat beweert de Engelse psycholoog Richard Atkins.
De onderzoeker komt tot zijn conclusie na 3000 advertenties te hebben gelezen. Status en inkomen, daar draait het om volgens Atkins. Uiterlijk is veel minder belangrijk.
Vrouwen stellen advertenties ook anders op dan mannen. Zij beschrijven de man die ze zoeken; mannen beschrijven zichzelf. Atkins noemt dit 'Darwinisme': mannen strijden om het vrouwtje, vrouwen kijken toe en kiezen de beste vent uit.

Misschien heeft meneer Atkins slechte ervaringen? En: status-inkomen-uiterlijk. Sja. Ik vind zelf het innerlijk eigenlijk het belangrijkste. Liever een leuke partner zonder status, dan een gruwel met status. Maar goed, ik heb mijn vriendje dan ook niet via een advertentie leren kennen, en ik ben geen onderzoeker. Dus misschien heb ik er geen verstand van ;-)

Geen opmerkingen: