maandag, september 29, 2003

Havenwerkers slaags met ME in Rotterdam

ROTTERDAM - De mobiele eenheid en een aantal demonstrerende havenwerkers zijn maandag weer met elkaar in botsing gekomen. Bij de Maastunnel in Rotterdam raakten de ME en de actievoerders slaags, nadat de politie iemand probeerde te arresteren.
De ME voerde een korte charge uit. Havenwerkers sloegen er met vlaggenstokken en paraplu's op los. Boven de menigte hing een politiehelikopter.
Het begin van de protestmars op het Zuidplein was ook al grimmig. Havenwerkers bekogelden de ME met bierblikjes en vuurwerk. Een aantal van hen is gearresteerd.
De mobiele eenheid veegt met paarden en auto's de Wilhelminakade schoon. Enkele honderden demonstrerende havenwerkers bekogelden de ME daar met bakstenen en vuurwerkbommen. Ze worden richting de bussen gedreven die ze naar huis moeten brengen.
(Bron)

Geen opmerkingen: