vrijdag, oktober 03, 2003

Kabelinternetters niet blij met lagere snelheden @Home

AMSTERDAM - Klanten van @Home klagen over de flink lagere downloadsnelheden via de kabel, zo meldt WebWereld.
"De afgelopen dagen ontvangt de gebruikersvereniging Troublesathome steeds vaker klachten van @Home Breedband-abonnees die een langzamere downloadsnelheid ervaren dan voorheen. Waar voorheen een snelheid van 450 kB/sec. te halen viel, wordt nu vaak een maximum van 320 kB/sec. gemeten. Het lijkt geen toeval te zijn dat @Home onlangs de productspecificatie van de Breedband-variant juist bijstelde van 'gemiddeld 1-2 Mbps' naar 'tot 2560 kbps'," aldus Troublesathome.nl.
Sommige gebruikers van kabelinternet van @Home zijn niet te spreken over dit verschijnsel: "Wat een gezeur, ik houd er mee op. Ik hak de knoop door en zeg mijn abbo op." en "Download is verlaagd naar 320kb, dus ga ik deze week mijn abbonement opzeggen en stap over op een 8mbit dsl lijn".
"Het is een juiste constatering dat wij in de positionering van @Home Breedband de formulering van gemiddeld 1-2 Mb/s hebben veranderd in tot 2560 kb/s. Wat niet correct is is hieruit te concluderen dat wij de snelheid omlaag hebben "geschroefd," aldus de woordvoerder van @Home op de site van de gebruikersvereniging.
(Bron)

Geen opmerkingen: