donderdag, september 18, 2003

'Voorzitter effectenbeurs New York neemt ontslag'

NEW YORK - De voorzitter van de effectenbeurs van New York (NYSE), Richard Grasso, heeft woensdag ontslag genomen. Dat meldde de website van The Wall Street Journal.
Grasso was in opspraak gekomen omdat hij al het geld dat hij de komende jaren nog tegoed had, in een keer heeft laten uitbetalen. Het ging om bijna 140 miljoen dollar.
De voorzitter van de NYSE stond onder groeiende druk sinds de details van zijn salaris vorige maand bekend werden. Het bedrag bestond onder meer uit opgebouwde pensioenrechten en spaarrekeningen.
Grasso liet in augustus weten de stap te hebben genomen in verband met persoonlijke plannen, onder meer met het oog op zijn nalatenschap. Over het bedrag moest wel inkomstenbelasting worden betaald.
De raad van bestuur van de New York Stock Exchange kwam woensdag in spoedzitting bijeen om over het lot van de beursvoorzitter te spreken. De aandelenbeurs was niet bereikbaar voor commentaar.
(Bron)

Hm. Ik ben op zoek naar werk, maar ik vind mezelf best bescheiden. Doe mij ook een baantje waarbij ik mijn tegoeden voor de komende jaren nu kan laten uitbetalen - maar het mag minder zijn dan 140 miljoen dollar hoor. Ik kan als het moet wel leven met een tiende ervan.

Geen opmerkingen: