zondag, juli 04, 2004

Iemand vroeg me in verband met de kat: 'Heb je niks rustgevends?'. Waardoor ik plotseling bedacht: ik kocht ooit van die relaxpillen voor ze, voor oud en nieuw. Het bleek niet echt nodig toen, dus ik had ze nog, en nog lang niet over de datum.
Dus bij Tom zo'n pil naar binnen gewurmd, en een tijd bij 'm blijven zitten in de badkamer.
Na een tijdje kalmeerde hij inderdaad, wilde aangehaald worden, kwam op schoot zitten, en - doet ie meestal na een uitgebreide kroelpartij - ging ie daarna uitgebreid eten èn drinken.
Waarna ie naar de doos met grit banjerde, poepte, pieste (niet veel, maar in elk geval kan ie gewoon piesen, dat lucht op), en daarna ging hij lekker liggen slapen.
Toen was het vier uur of zo, en ben ik ook naar bed gegaan. En ik kom er net uit ;-)
Dus vannacht nog een keer zo, en morgen even met de dierenarts overleggen of die kap nog lang om moet. Als ie afkan, kan Tom als ie daar weer aan gewend is, gewoon weer naar buiten.
Nu zit ie beledigd op de bankleuning, omdat ie weet dat Tijger wel naar buiten is, en omdat ie nu zo langzamerhand ook wel begint te begrijpen dat mauwen niet zo gek veel zin heeft. De deuren naar de badkamer staan open, dus hij kan gebruik maken van zijn 'eigen' bak.
Ik hoop maar dat ie gewoon snel weer naar buiten kan, want het is toch wel errug zielig.

Geen opmerkingen: