zaterdag, oktober 16, 2004

Heerlijk gewandeld, in Wijk aan Zee of Bergen aan Zee, dat was niet helemaal duidelijk.
Langs een pad met veel bloeiende planten in de bermen (en een sloot), op naar het strand. Hoewel het bewolkt was, was het toch druk. Er stond een prachtige moskee, die een soort open dag hield maar waar weinig mensen waren. Ik ben er wel gaan kijken, was erg mooi. Het was precies zo'n moskee als in Rotterdam staat.
Er was een pier, een meter of 30. Dar was iets sensationeels te doen: mensen stonden in de rij om te betalen om erop te mogen, en dan waagden ze zicht tot het einde van de pier. Bij terugkomst steeg er dan een applaus en gejoel op.
Ik kon alleen niet ontdekken wat er nou zo heldhaftig aan was, dus ik liet het aan me voorbij gaan.
Over het strand was een soort viaduct, dat veel schaduw gaf. En er waren twee snackbars, een viezig uitziende waar het erg druk was, en iets verderop een die beter oogde en waar geen mens was, misschien omdat het 'wel' 100 meter verderop was. Ik ging er kijken, maar ja, ik had m'n tas aan het begin van het pad achtergelaten, dus ik kon niets bestellen. Ik kreeg toch wat.

En toen werd ik verbaasd wakker.

Geen opmerkingen: