donderdag, november 04, 2004

Inmiddels is duidelijk dat de dader een Nederlander is, hier geboren en getogen.
Tis een goeie waterscheiding - er zijn zat van die gekken die zeggen 'Van Gogh was zo grof, he had it coming'. Ja, hij was uitermate grof, en dat is nóóit een excuus voor moord. Het was - even plat gezegd - een botte eikel. Die grapjes over suikerzieke joden ben ik niet vergeten, en die konden ècht niet. Maar ik zie toch een verschilletje tussen zieke opmerkingen, en moord.
Wie vindt dat de houding en opmerkingen van Van Gogh een rechtvaardiging zijn voor moord, is zelf gestoord. (En geeft daarmee ook aan dat ie het zelf niet met woorden afkan.)
Nou ja, Tis wel duidelijk hoe ik erover denk, lijkt me.
En als ik eerlijk ben, denk ik dat die gasten die vinden dat die moord okee is, of logisch, maar gewoon ergens moeten gaan wonen waar de overheid dat ook vindt. Saoedie-Arabië of zo. Rot dan maar lekker op, dan gaan we hier gewoon verder met degenen die wel deugen.
En degenen die vinden dat alle islamieten eruit moeten, ook maar emigreren naar een all white land waar ze gezellig met elkaar kunnen zeiken over alles met een ander kleurtje of ander eten of andere gewoontes. Centraal-Groenland misschien, daar is alles wit.

Geen opmerkingen: