Zondagavond, ik ga naar bed, de computer gaat uit.
Maandagmiddag, comp aan, netverbinding maken - hé, dat lukt niet. Modem gecontroleerd, comp gecontroleerd, alles gecontroleerd. Dingen gereset, geen resultaat.
Helpdesk gebeld. Alles getest, deïnstalleren, installeren, zelfde foutmelding.
Vier helpdeskers verder wordt besloten dat de specialist me terug zal bellen. Die belt snel, en klinkt erg 'dat gaan we eens even oplossen'.
Anderhalf uur later hangt hij op, met de toezegging dat morgen nagekeken wordt of er misschien iets vreemds met mijn account is (dat is na 5 uur niet meer na te gaan), en dat hij zelf ook zal terugbellen omdat ie geïntrigeerd is.
En steeds betrap ik mezelf op: even mail lezen, even Teletekst kijken, even nieuws kijken, even online - hm, kan niet.
Ik heb geen ontwenningsverschijnselen, dus verslaafd ben ik geloof ik niet, maar toch...
GRRRRRRRRR!
Dinsdag: raadsel opgelost. Het kon absoluut beslist zeker weten helemaal niet zo zijn dat de verbinding weg was omdat ik van provider (en netwerk) ga switchen. Voor de zekerheid KPN gebeld, waar me droogweg gemeld werd: O ja, die lijn is gesloopt, want u krijgt een provider via een ander netwerk.
Dus: nieuwe provider gebeld. Ja, ik heb het modem. Ja, de lijn is geschikt. Néé, die brief met inlogggegevens heb ik nog niet, daarom bel ik. Néé, die zat niet in het modempakket, daar zat een brief in met de mededeling dat het een nieuwere modem was waar nog geen handleiding voor was, en dat de brief met inloggegevens apart verzonden zou worden. Ja, voor de abonnement dat 1 december zou ingaan, lijkt er niet echt op hè?
De dame beloofde dat ze nog een brief zou sturen. Ik ben benieuwd of ik dit jaar nog online kom...
Donderdag: brief aangekomen. En hoera!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten