dinsdag, februari 01, 2005

Vroeg wakker, en uitgeslapen (voor nu, over een paar uur denk ik daar anders over). En besloten om weer eens een tosti te maken. Tostiding staat op de slaapkamer, dus brood, kaas en spek opgehaald en me weer in bed genesteld met twee kwijlkatten op het voeteneind.
Tosti gebrouwen met brood, ketchup, kaas, spek en veel: "Néé!"-s.
Ding in het tosti-ijzer, stekker erin, knopje om, krantje van gisteren van buurman erbij.
Ruik ik nou een raar luchtje? Hm, zit zeker nog een oude kruimel in dat tosti-ding die nu een beetje zwart wordt.
Klik, tosti klaar.
Plok, licht uit. Radio uit.
Op de tast naar de stoppenkast, zaklamp erbij, in de huiskamer gekeken: daar deed het licht het niet, maar de vriezer stond nog wel aan. Licht buiten deed het ook nog: lokaal probleem dus.
Het was snel gelokaliseerd want de middelste stop van de 3 was bijna aan het smelten. En ja, dat branderige luchtje kwam daar dus van. Stop eruit, nieuwe stop klaargelegd, overwogen dat het waarschijnlijk wijs was om te wachten tot dat ding (stophouder? dat ding waar je de stop indoet voor je 'm in de kast draait) enigszins afgekoeld was. Die houder was niet gewoon beet te pakken, was echt gloeiend heet.
Dus op bed met een kaarsje aan de tosti opgegeten, stop erin, en er was weer licht.
Het zal wel toeval zijn geweest, want eigenwijs als ik ben (en met de wetenschap dat ik nog een voorraad stoppen heb), heb ik een tweede tosti gemaakt, en dat ging goed.

Maar soms is ontbijten dus veel meer gedoe dan de bedoeling was ;-) En ontdekt dat op Radio 1 tussen het nieuws om half en heel geen tijdmelding wordt gedaan.

Nu wachten tot 9 uur, als ik maar weer eens ga bellen naar Het Vierde Huis (vangnetregelaars). Of ze met 'uiterlijk 31 januari staat het op uw rekening, op z'n láátst, want de 21e is het overgemaakt' misschien toch een beetje iets anders bedoelden dan ik dacht. 31 januari 2006 of zo.

Geen opmerkingen: