vrijdag, januari 19, 2007

Gaan we dan...

Scherm aan de linkerkant, de oostzijde, precies bovenop het enige dat buuv in haar tuin heeft staan: een mooie mand met een kerstboom...

Photobucket - Video and Image Hosting



Iemand zin in een potje mikado?

Photobucket - Video and Image Hosting



De westkant. Let ook op het contrast met de tuin van andere buuv. En hoe kan het dat het min of meer compleet weggewaaide scherm meters de tuin van buuv in ligt? Er is duidelijk niet mee gesjouwd. Dus blijkbaar is de boel tegen de wind in gewaaid.

Photobucket - Video and Image Hosting



Het probleem was inderdaad dat de grond, vooral klei, zo verzadigd was dat de palen los kwamen te staan. En als de boel eenmaal wiebelt, dan gaat het mis. De schermsteunen (die metalen hoeken met een middenschroef en twee zijschroeven) breken af, de schroeven knappen, of de boel wordt gewoon helemaal los getrokken.
Overbuurman had zijn schuttingen grotendeels gestut met palen en gisteren nog extra met touwen, maar daar is toch ook een deel de lucht in gegaan - dat deel dat geen steunbalken had. En een voorbijlopende buuv zei dat ze tuinen had gezien waar de schutting als geheel in de sloot gewaaid was of waar de helft eruit zag als mijn mikadoscherm. Ze klonk wel meelevend, dat scheelt.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

per ongelijk er wat benzine erover gooien en dan per ongelijk er een peuk opgooien? ;-)
bah wat een zooi succes met opruimen

Anoniem zei

btw ik zie nu pas die google ads;
ik ga toch maar es op zoek naar got;
als ik hem vind zal ik dan vragen of ie meteen even je schutting opruimt?;-)

Hippo zei

Nah, ik wou wel weer een complete afscheiding van de tuin, dus die benzine vind ik niet zo'n goed idee.
Maar hulp is welkom, dus als je een goed woordje voor me kunt doen? ;-)

Anoniem zei

bij * ik zoek god* wordt er steeds gezegd dat hij er voor je wilt zijn, hij heeft helaas geen e-mail adres ofzo achtergelaten.
en hij zegt dat ie mijn vader is, nou dat klopt niet;-)
onbetrouwbare vent, ik vrees dat je het zelf zal moeten oplossen.

Hippo zei

Jammer :-((

Anoniem zei

Dat scherm kun je nog wel terugplaatsen. Voor die mikado rest er weinig anders dan de open haard, vrees ik...

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/bouw-en-tuin/hekken-en-omheiningen/c251.html


Plei