zaterdag, maart 10, 2007

'Streepjescode' voor verminkte Iraakse lijken

BAGDAD - Steeds meer mannen van de Iraakse middenklasse nemen een tatoeage - vroeger beschouwd als een kenmerk van criminelen en asocialen. Zij willen op die manier identificatie vergemakkelijken als zij worden vermoord.
Elke week worden in Irak honderden mensen het slachtoffer van sektarisch geweld. "Ik wilde een speciaal teken hebben zodat mijn familie mij kan herkennen als mij iets overkomt, als ik verminkt ben of in stukken gesneden", aldus de 32-jarige Abu Maisa zaterdag in de krant The Times.
Iraakse mannen die een tatoeage nemen, willen hun familie de ellende besparen dat zij lange rijen lijken moeten bekijken in mortuaria of in politiebureaus om hun vermoorde dierbaren terug te vinden.
(Bron)

Ligt het nou aan mij dat ik die titel luguber vind, nog los van het bericht?

1 opmerking:

Unknown zei

Dan daarbij, waarom laten ze zich niet gewoon chippen net als de poezen?