zaterdag, juli 14, 2007

Toegegeven, misschien is het vreemd, maar ik zit weleens lang op de plee. Omdat Tijger direct mee gaat naar de badkamer, op de wasmachine springt en dan een tijd wil kroelen: gezellig.
Vanmiddag, Tijger rolde zich fijn op, en na een tijdje zag ik dat ze droomde: trekken met de snorharen, smekken, pootjes en oren bewegen, een mauwtje.
Waarna ze verslapte, en doodstil lag. Daarna zag ik dat haar ogen half open gingen (die binnenste vliezen bleven wel dicht), en vervolgens zakte haar koppie van de wasmachine af zodat ze half ondersteboven hing en naar beneden dreigde te glijden - zonder enige reactie.
Hand onder de kat, andere hand op de kat, en dan zou ze toch wakker moeten worden.
Toen ze dat niet deed werd ik pas echt bang, maar even later (zal ongetwijfeld veel minder lang geduurd hebben dan het leek) kwam er een verontwaardigd mauwtje en deed ze haar ogen echt open, waarna ze weer gewoon óp de wasmachine ging liggen.
Pff, zo'n beest heeft negen levens zeggen ze, maar de baas/het personeel kan er ook wel een paar extra gebruiken. Ik dacht echt dat ze dood aan het gaan was :-(

Geen opmerkingen: