donderdag, juli 12, 2007

Vanochtend heel vroeg, het werd net licht. Ik schrok ergens van wakker. Dat gebeurt wel vaker als ik met de deur open slaap - omdat er bijvoorbeeld iemand met een kliko op het pad achter de tuin loopt (ja, mensen halen dan wel brengen zo'n ding ook weleens om vier uur 's nachts). Denk je dat het onweert, maar nee, het is een kliko.
Maar deze keer hoorde ik wat anders. Kat op muizenjacht? Hm, het klonk op twéé plekken, vlakbij de deur en in een hoek van de tuin - ik heb twee katten en een ervan zat zeer geïnteresseerd te luisteren op m'n bed.
Toen ik iets wakkerder was wist ik ook wat ik hoorde. Inmiddels ging het om 3 plekken: gesnuif en geknor en hoe noem je dat - zwaarder dan geritsel, nog net geen geschraap. Ik ging naar buiten, Tijger liep stoer mee en sprong voor de zekerheid toch maar direct op het tafeltje.
Toen het lichter werd, werd het stil. Als egels eenmaal slapen hoor je ze niet meer ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier in de buurt was ooit een inbreker die een kliko meezeulde. Hij klom er op om in te breken en deed er vervolgens de buit in.
Maar ja, het viel toch wel op en toen vieten ze hem.

Hippo zei

En voor straf in de bio-kliko gedouwd?