vrijdag, januari 16, 2009

Britse chauffeur rijdt niet in 'godloze' bus

LONDEN - Een christelijke chauffeur uit de Zuid-Engelse stad Southampton heeft het afgelopen weekeinde geweigerd in een bus te rijden waarin reclame voor het atheïsme werd gemaakt.
"Ik wilde juist in de bus stappen, toen ik de leus zag. Ik was eerst geschokt en ontzet. Ik voelde dat ik die bus niet kon besturen. Ik vertelde dat aan mijn bazen en ze zeiden dat zij geen andere bus hadden. Ik dacht dat ik maar beter naar huis kon gaan'', zei Ron Heather vrijdag voor de BBC-radio.
Sinds begin dit jaar rijden er in Groot-Brittannië bussen rond met de tekst: "Er is waarschijnlijk geen God. Maak je nu geen zorgen meer en geniet van je leven".
De reclamecampagne is een initiatief van de humanistische vereniging en de bekende atheïstische wetenschapper Richard Dawkins.
Haether ging maandag weer aan het werk. Het busbedrijf heeft hem toegezegd dat hij zo veel mogelijk in bussen zonder de atheïstische boodschap kan rijden.
(Bron)

Ik weet het niet met dat atheïsme. Als je niet gelooft in iets godachtigs, waarom dan moeite doen te ontkennen dat zoiets bestaat?
Ik geloof niet in de paarsgesterde driehoeksblub. Maar als een ander dat wel wil doen: prima, ze doen maar. Zolang ze mij niet er niet mee lastigvallen vind ik alles best. Maar vraag nou niet aan me om te bewijzen dat iets niet bestaat als ik er toch al niet in geloof - ik heb wel wat beters te doen.
(Overigens lijkt die boodschap in de bus me meer een agnostische, maar goed.)

Geen opmerkingen: