donderdag, juni 11, 2009

Dag één als werkloze en nu al ingewikkelde gesprekken met het UWV. Eerst eens bellen om te vragen of de kopie loonstrookjes tot en met week 20 is aangekomen, want ik kèn het UWV. Na veel doorverbinden kreeg ik iemand aan de lijn die me kon vertellen dat mijn dossier nog incompleet is (goh), en me vertelde dat een collega binnen 24 uur zou terugbellen, dus voor kwart over 12 maandagmorgen want het weekend telt niet mee.
De collega belde keurig in de middag, en kon me vertellen dat er twee 'postmomenten' genoteerd stonden. Dat zal dan zending 1 zijn, met kopietje uitzendovereenkomst en dergelijke, en zending 2 met de eerste loonstrookjes.
En ja, ze wachten toch echt op de laatste loonstrookjes. Die kan ik mailen zodra ik ze heb (rond 25 juni), en dan gaan ze beoordelen, en na beoordeling kan ik binnen 5 werkdagen een eerste betaling verwachten.
Een beoordeling duurt 4 weken, nee, nee, dat is 4 weken na de eerste dag dat er recht op uitkering is ontstaan. Dat zou dan 10 juli zijn.
Ik had twee simpele vragen, en beide medewerkers presteerden het om eerst antwoord te geven op vragen die ik niet gesteld had omdat ik het antwoord daar al op wist, en dan met zo'n toontje van 'je bent een zeikwijf dat niet luistert' omdat ik zei dat dat mijn vraag niet was. Na veel herhalen kreeg ik uiteindelijk toch een soort antwoord, op beide vragen.
Ik ben alweer helemaal in UWV-mood: oh ja, zo was het. Some things never change...

Geen opmerkingen: