dinsdag, januari 12, 2010

Nijlpaard ontsnapt uit dierentuin

AMSTERDAM - Een ruim twee ton wegend nijlpaard is dinsdag ontsnapt uit een particuliere dierentuin in het zuiden van Montenegro. Het beest bezorgde inwoners van het nabijgelegen dorpje Plavnica de schrik van hun leven, toen het door het dorp denderde.
De eigenaar is voorlopig niet van plan haar te vangen. De dierentuin was na hevige regenval ondergelopen.
Doordat het water in het bassin van het elf jaar oude vrouwtjesdier Nikica flink was gestegen kon zij over de rand van het hek zwemmen. Het dier ging vervolgens aan de wandel en kwam in Plavnica terecht.
"Toen ik mijn huis uitging om mijn koe te eten te geven, zag ik een nijlpaard voor de stal staan. Ik dacht dat ik gek was geworden", aldus een van de inwoners van het dorp.
De eigenaar van de dierentuin, Dragan Pejovic, wil wachten met het vangen van Nikica totdat het waterpeil in haar bassin is gedaald. Hij verzekerde echter dat niemand iets van Nikica te vrezen heeft.
"Ons nijlpaard is een vreedzaam en tam dier. Zij leeft al negen jaar in onze dierentuin en zij heeft nog nooit voor problemen gezorgd".
(Bron)

Geen opmerkingen: