zondag, februari 21, 2010

De halve afwas weggewerkt. Ter voorkoming van gejuich: de gootsteen staat vol met een volgende lading, de helft van het aanrecht en het hele fornuis nog decimeters hoog volgestapeld met kopjes, glazen, pannen, schalen, vazen en daarnaast zwerft er nog van alles her en der in huis (denk aan borden, kopjes, bestek).
Tijger is boos omdat de plank waar ze meestal op springt om in de kast te komen, ineens vol staat met borden en schaaltjes, en natuurlijk ook omdat ik steeds in de keuken ben en er maar niks te snaaien komt ;-)
Wel heel erg eng als je alles eens begint af te wassen, en je genadeloos geconfronteerd wordt met de gevolgen van de tactiek 'borden (etc) kwijt, dan maar weer es nieuwe kopen'.
En zie je wel dat ik vazen heb! Ze zwierven gewoon onder de zooi omdat ik ze niet vaak gebruik. Twee stonden er altijd voor de grijp, nu staan er nog 4 in het sop.
En oh ja, die magnetronschaaltjes die ik al zolang kwijt was, gewoon in de kast waar ik eigenlijk niet meer in durfde te kijken (met schone kopjes, glazen, een pan, schalen...).
Ik vrees toch dat ik servies en bestek voor minstens een tienpersoonshuishouding heb.

Geen opmerkingen: