donderdag, december 09, 2010

Rolex verkocht voor 6600 keer de vraagprijs

AMSTERDAM - Een Amerikaan zette onlangs zijn horloge op veilingsite Ebay te koop met een startprijs van 10 dollar, ofwel iets meer dan 7 euro. De verkoper was zich er niet van bewust dat het om een exclusieve Rolex ging, tot het klokje werd verkocht voor meer dan 50.000 euro.
Het gaat om een vintage Rolex Submariner, een duikhorloge dat ook door Sean Connery in de vroegere Bond-films werd gedragen. Verkoper Bob was zich totaal niet bewust van de waarde van het klokje en zette hem op Ebay te koop met een startbedrag van 7 euro, zo meldt MSNBC.
"Dit is een horloge dat ik in 1958 kocht bij Navy Exchange in Kwajalein Atoll", zo luidde de omschrijving. "Het heeft zijn werk voor mij altijd goed gedaan, maar 'Vader Tijd' heeft me ingehaald en ik duik niet meer. Het ligt nu al een paar jaar in mijn kast en het is tijd dat iemand anders hem van me overneemt", zo schreef Bob in de advertentie.
Toen Bob zag dat de biedingen al snel boven de 20.000 euro zag stijgen, was hij stomverbaasd. "Ik dacht dat het een fout was", zo vertelt hij aan Hodinkee, een website voor horlogeverzamelaars.
Bob kwam er achter dat het horloge een collectors item is, waar vele horlogefans naar op zoek zijn. In 2008 werd er al eenzelfde horloge, maar met een ander bandje, op Ebay verkocht voor 75.000 euro.
(Bron)

Geen opmerkingen: