woensdag, februari 27, 2002

Toch blijft het jeuken: ik wil het ooit een keer doen. De Trans-Siberië-Express .



Ik ben sinds een Interrail in 1992 erg pro-trein voor mijn vakanties. Vriendje niet, die wil fietsen. Dus gaan we meestal naar de Wadden (misschien omdat dat geen treinen rijden??). Maar niks zo lekker als gewoon uit het raam kijken, en ergens denken: hier stap ik uit, en ik zie wel. Ik ben destijds in drie weken half Europa doorgecrosst, van Scandinavië naar Italië en terug naar huis. Plantjes gekeken bij het begin van een fjord, door de toendra gereden, maar ook met de vaporetto door Venetië.
De wereld rond per trein en boot, dat zou ideaal zijn. Fietsen is heel erg leuk, maar misschien in sommige delen van de wereld niet zo verstandig voor iemand met mijn conditie.
We dromen verder...

Geen opmerkingen: