woensdag, januari 15, 2003

Het spaarloonverhaal wordt een complete roman geloof ik.
Vrijdag kon ik bellen, en mijn saldo opvragen, en een formulier aanvragen om het vrije deel (in mijn geval alles) op te nemen. Dat kon uitsluitend telefonisch. Maar er werd om een toegangscode gevraagd.
Nooit gehad, dus na 3 keer 1234 intoetsen kwam het bandje met het nummer van het callcenter (10 cent per minuut).
Gebeld, code werd gereset, dan zou ik maandag kunnen terugbellen naar dat ene nummer, zou mijn geboortedatum gevraagd worden, kon ik een nieuwe code opgeven en kwam het allemaal goed.
Maandag: toets uw toegangscode.
Weer het callcenter gebeld. Ja, nee, dat klopte, want dat resetten duurde twee werkdagen. Maar dinsdag zou het zeker in orde zijn.
Dinsdag: toets uw toegangscode. Grrr.
Callcenter: goh wat gek, ja, er zijn meer mensen die het niet lukt.
Probeer het morgen nog eens, misschien is er gewoon vertraging.
Woensdag: toets uw toegangscode.
Callcenter: ja, maar die code is wel gereset hoor, en als er om uw code wordt gevraagd, moet u dus uw geboortedatum intoetsen, dat is xxxxxx (hé, fijn, nu weet ik mijn geboortedatum!! Stoer!)
Opnieuw gebeld. Toets uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningnummer (waarom zou je het kort zeggen tenslotte).
Toetstoets.
Toets uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningtoegangscode.
xxxxxx.
Uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningnummer is niet juist ontvangen.
Toets nogmaals uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningnummer. Diepe zucht.
Toetstoets.
Toets uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningtoegangscode.
xxxxxx.
Uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningnummer is niet juist ontvangen.
Toets nogmaals uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningnummer. Diepe zucht.
Toetstoets.
Toets uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningtoegangscode.
xxx - De combinatie van uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningnummer en uw Nationale Nederlanden bedrijfsspaarrekeningtoegangscode is niet juist.
Toen heb ik maar opgehangen.

Ik ga een aangetekende brief sturen waarin ik schrijf dat ik binnen een week een opnameformulier en een saldo-overzicht thuis verwacht, dan wel het geld op mijn girorekening. Dat ik de rekening dus ophef.
Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: