vrijdag, januari 17, 2003

Ik zit een potje groene olijven met piment en amandel leeg te eten. Aai de kat met de hand waar net nog een olijf in zat. Hand wordt helemaal afgelikt, en er wordt zachtjes in gebeten. Ik heb haar maar een stukje olijf gegeven, en nu ligt er een kat onder mijn stoel heen en weer te rollen. Nog een stukje olijf op de vloer gegooid - als je iets aangeeft waar ze erg dol op is, pakt ze het met een pootje aan, en als ze erg enthousiast is gaat dat mis, slaat ze met die poot. Dus maar op de vloer. Kat vreet het stukje op en likt daarna de vloer af. Gaat weer heen en weer liggen rollen en begint daarna de hypnotiseeractie 'ik wil olijf'.
Ik ga me al bijna schuldig voelen. Ze zit naast me, grote ogen strak op mij gericht, af en toe de bek aflikkend, het hele lijf gespannen.
Ik eet wat sneller door, en we delen de laatste olijf.

Geen opmerkingen: