donderdag, februari 20, 2003

Lasagna met spinazie, geroosterde paprika (kant-en-klaar), uienringen (even bakken), en vooral veel feta, overgoten met bechamelsaus met oude geraspte kaas en flink wat peper. En de kat die al zo voor de feta ging (het vrijwel lege verpakkingspapiertje uit de vuilniszak harken terwijl ik even onderbroken was bij het verwisselen), flikt het nu om terwijl ik in de kamer ben, gewoon op het aanrecht te springen om te proberen de ovenschaal uit te likken. Ze is zwart met bruin, dus ze zou niet eens verraden worden door een groene snuit en groene pootjes - als ze het maar deed waar ik niet bij was.
Nu heb ik een dilemma: als ik niet afwas, durft ze het aanrecht niet op, wegens te vol. Als ik wel afwas, springt ze er rustig op. Lastig. Of eigenlijk: niet lastig. Gewoon niet afwassen. Maar die ovenschaal maar even wel - die verleiding is te groot voor de kat ;-)

Geen opmerkingen: