zaterdag, maart 08, 2003

De droom. Waarbij ik ter verontschuldiging wil aanvoeren dat ik veel over de hoofdrolspeler heb nagedacht de laatste tijd, 'm een beetje zielig vind op de manier waarop je iemand zielig vindt die ondanks alle waarschuwingen tòch het ijs op stapt en er jammerlijk doorheen zakt. En ik heb het boek 'De lijst Mallebrootje' van Remco Campert gelezen, waarin het jonge ding uit de achterban drs. Mallebrootje met raad en daad terzijde staat.
Op de een of andere manier kwam ik Balkenende tegen. Waarna we samen in een erg grote auto met chauffeur zaten en ik daar blijkbaar was als een soort hulpje: in de gaten houden hoe laat hij waar moest zijn en wat hij daar moest. Het was een grote puinhoop, hij kon het niet alleen, en ik probeerde wat orde in de chaos te brengen (wie mij kent, moet nu hard lachen). Ik ruimde alle rotzooi op, zocht papieren bij elkaar, wierp af en toe een blik op het landschap, en was bij aankomsten panisch gefotografeerd te worden, want ik wenste niet met B. geassocieerd te worden. Bijeenkomst na bijeenkomst, zorgen dat alle toespraken op de juiste plek in de juiste volgorde werden voorgelezen, dat er gesouffleerd werd waar nodig.
Het eindigde ermee dat B. dwars over de bank lag te slapen met het hoofd in m'n schoot, zachtjes pruttelend. En ik dacht: tis best een aardige man, maar wat moet ie in de politiek?
Daarna werd ik gegeneerd wakker ;-)

Geen opmerkingen: