zaterdag, maart 08, 2003

Zo probeer je te slapen, en zo breekt de hel los: twee vechtende katten in de tuin, en twee katten binnen die dwars door het raam heen proberen de indringers te verjagen.
En toen ik uiteindelijk sliep, ben ik nog een keer wakker geworden van een raar geluid. Katten op tilt, maar niet ernstig, dacht ik.
Hun heropvoeding van mij gaat echter nog steeds door, merkte ik toen ik helemaal wakker was uit een benarde droom (waarover later meer).
Ik kwam de huiskamer in, en sja, toen bleek ik de favoriete kattensnoepjes en de iets-minder-favoriete-maar-toch-erg-lekkere knaagstokjes niet helemaal catproof te hebben opgeborgen. Snippers overal, en beide pakjes leeg, op dat ene snoepje na. Waarschijnlijk was de lust toen wat afgenomen. Ik verdenk er één kat van, die alles doet voor iets lekkers. Maar de ander zal ongetwijfeld mee hebben gesnoept als ie de kans heeft gekregen. Het valt wel op dat de hoofdverdachte veel meer drinkt dan anders.
Vandaag geen snoepjes meer.

Geen opmerkingen: